آیا ممکن است بیت کوین نابود شود؟
شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
آیا ممکن است بیت کوین نابود شود؟
سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت 11:39 | بازدید : 20 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

آیا ممکن است بیت کوین نابود شود؟

70FAB231 E13D 497A 932F B98FA65719B6 - آیا ممکن است بیت کوین نابود شود؟

قبل از شروع گمانه زنی ها ، بیایید با این واقعیت شروع کنیم که بیت کوین بیش از  200 بار مرده اعلام شده است.

علی رغم این واقعیت که اولین ارز رمزنگاری شده در جهان تقریباً 10 سال در حال فعالیت است ، پیش بینی مرگ آن هنوز هم وجود دارد. افرادی هستند که تبلیغ می کنند بیت کوین نابود می شود حتی اگر هر روزه ثابت شود که این تفکر اشتباه است.

اما اگر تصور کنیم که این افراد دارای سطح هوش بالایی هستند و درست پیش بینی می کنند ، تنها توضیح پیش بینی های ناموفق و استدلال های احساسی این است که آنها هرگز برای مطالعه و درک نحوه کار سیستم آن وقت نمی گذارند.

به این ترتیب ، می خواهیم با ذکر همه راه های ممکن برای از بین بردن بیت کوین ،‌ در این زمینه به شما کمک کنیم.

از نظر تکنیکال ، بیت کوین تا زمانی که تعداد انگشت شماری از رایانه ها نرم افزار بیت کوین را در یک شبکه اجرا کنند ، عمر می کند. فقط یک سناریوی قوی می تواند منجر به نابودی شود.  پس از آن احتمالاً همچنان برترین ارز رمزنگاری شده در سالهای آینده خواهد بود ، مگر اینکه جامعه به دلیل طمع یا بی احتیاطی خود، آن را نابود کند.

سناریوی اول قطع اینترنت و ارتباطات داده در سراسر جهان است. اگر تمام منابع برق ، اینترنت و ارتباطات داده در سراسر کره قطع شود ، گره های بیت کوین نمی توانند با یکدیگر ارتباط بگیرند و این سیستم ازبین خواهد رفت.

قطع شدن اینترنت موقت در سراسر جهان قطعاً باعث ایجاد سردرگمی در جامعه بیت کوین می شود ، اما لازم به ذکر است که این سیستم (از لحاظ تئوریکفقط از طولانی ترین زنجیره شروع می شود.

سناریوی دوم می تواند اشکال مهم در سیستم بیت کوین باشد. در این سناریو ، به روزرسانی بیت کوین می تواند شامل یک اشکال در سطح پروژه بدنام DAO (ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم) باشد، این یکپارچگی سیستم را به خطر می اندازد.

حتی اگر جامعه با اصلاح کد ، نصب نسخه جدید و راه اندازی مجدد سیستم موافقت کند (که تضمین نشده است، قطعاً منجر به کاهش قیمت و فورک می شود.

جامعه بیت کوین از خطر آگاه استهرگونه تغییر در کد ، مطابق با دستورالعمل های کمک ، مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد.

سناریوی سوم این است که اگر جامعه در مسیر پیشروی اختلاف داشته باشد ، به دلایل فنی (یا “به دلیل پول“) می توان بیت کوین را چندین برابر کرد.

تقسیم بیت کوین کش ، که تابستان سال گذشته رخ داد ، برای بیت کوین چندان مضر نبود زیرا گره های شبکه و کاهش قدرت هش را تجربه کرد. از نظر تئوری ، چندین انشعاب ممکن است اتفاق بیفتد که در آن شبکه بیشتر شکسته شود و قدرت آن کاهش یابد.

اگر این اتفاق بیفتد ، اعتقاد بر این است که بیت کوین تسلط خود را از دست می دهد و به آرامی سقوط می کند. باز هم ، این علاقه جامعه است که اجازه ندهد این اتفاق بیفتد.

سناریوی بعدی سرکوب از سوی دولت ها است. دولت ها نمی توانند بیت کوین را به دلیل غیرمتمرکز بودن از بین ببرند. با این حال ، آنها می توانند استفاده از آن را در حوزه قضایی خود کنترل و محدود کنند.

به عنوان مثال ، آنها می توانند حساب های بانکی شرکت های رمزنگاری را ببندند و ایجاد هر نوع مشاغل مرتبط را ممنوع کنند. اگر فقط تعداد معدودی از کشورها ارزهای رمزپایه را ممنوع کنند ، تأثیر آن محدود می شود.

با این حال ، به احتمال زیاد آنها بازار ارزهای رمزنگاری شده را تنظیم می کنند تا ضمن محافظت از سرمایه گذاران منفرد ، مالیات خود را جمع کنند.

سناریو پنجم هک است که این سناریو می تواند از چند طریق مختلف رخ دهد.

در اولین مورد ، که حمله ی 51 درصد نامیده می شود ، یک کاربر مخرب شبکه می تواند خود اقدام به هک پروتکل کند. از نظر تئوری این امکان وجود دارد ، اما احتمال آن بسیار کم است.

از داخل ، 51 درصد مهاجمان منبع سود خود را از بین می برند. از خارج ، این کار به سرمایه گذاری عظیم در تجهیزات و انرژی استخراج نیاز دارد و دوباره منبع سود مهاجم از بین می رود.

به احتمال زیاد هک و سپس بر روی یک نرم افزار ساخته شده در بستر پروتکل است.

به عنوان مثال اخیراً 400 میلیون دلار NEM از صرافی Coincheck به سرقت رفته استقیمت NEM فقط 15 تا 20 درصد پایین آمد و در یک روز بهبود یافت.

سناریو ششم می تواند ارز رمز پایه بهتر باشد. آیا امکان دارد ارز “بهتری” جایگزین بیت کوین شود؟  (منظور از “بهتر” ، سودآوری بیشتر و با هزینه معامله کمتری برای کاربران است.)

ارز رمزنگاری شده جدید باید “بهتر” باشد تا از اثر شبکه و سرمایه تجاری که امروز بیت کوین از آن سود می برد ، عبور کند.

این واقعیت که هنوز اتفاق نیفتاده است گویای این واقعیت است. علاوه بر این ، به دلایل حاکمیتی و اقتصادی (نه یک مشکل فنی، یک ارز رمزنگاری “جهانی” با حمایت سازمان ملل متحد به احتمال زیاد طی پنج سال اتفاق نمی افتد.

روش دیگری نیز وجود دارد که اقتصاد می تواند از آن استفاده کنداگر قیمت برق بسیار چشمگیر افزایش یابد ، استخراج می تواند بیفایده باشد. فقط استخرهای بزرگی که برق نسبتاً ارزان تری دارند باقی می مانند.

این یک معامله سخت از نظر امنیت هزینه است. بیت کوین باید راهی برای کاهش هزینه های امنیتی در حالی که یکپارچگی را حفظ میکند ، بیابد.

سناریو هفتم خستگی بازار است. اگر استارت آپ های رمزنگاری نتوانند ارزش ملموسی را در دنیای واقعی ارائه دهند ، مردم می توانند کم کم اعتماد به ارزهای رمزپایه و توکن ها را از دست بدهند. (اتفاقی که مسلماً در بازار خرسی های 2015 و 2016 افتاده است).

در این حالت ، رشد بازار می تواند کند شود و در نهایت ارزش آن تثبیت شود. بازار رمزنگاری از نظر سرمایه گذاری جذابیت خود را از دست میدهد ، که منجر به افت بیشتر و غیره می شود …

اعتقاد بر این است که برخی از استارت آپ های رمزنگاری سرانجام در دنیای واقعی ارزش آفرینی می کنند. در هر صورت ، بازار رمزنگاری هنوز نوپا است. همانطور که تاریخ نیز نشان داده است ، بازار همیشه قادر به بازگشت است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 93
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 94
:: بازدید ماه : 292
:: بازدید سال : 448
:: بازدید کلی : 2136